Jeg er ved at konstruere en hjemmeside på hvilken jeg ønsker at vise en aktivitetskalender. Jeg har umiddelbart valgt 'Google event calendar', men jeg kan ikke få min ordinære kalender til at korrespondere med kalenderen på min hjemmeside, den bliver kun vist!
Hjemmesidens navn er: http://dis-aalborg.dk
Jeg håber meget, at dette forum kan hjælpe mig.
Jørn
Synkronisering af kalendre
(4 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 11 years siden #
-
hej
Uden at jeg kender Google Event Calender i detaljer ser det ud til at du skal gøre følgende:
1) finde "the public feed" for din kalender hos Google og
2) tilføje dette feed til din kalender.
3) klik på "add feed" knappen på bunden af siden og læg mærke til mulighederne, bl.a cache varighed og dato/tidsformater.Se mere her.
Spørg endelig hvis du løber ind i problemer!
Michael
Skrevet 11 years siden # -
Mange tak for svar Michael. Desværre dur den henvisning/link du medsender ikke. Jeg har været i kontakt med WPBeginner og de har erkendt, at WP har undergået store forandringer siden video'en blev lavet, så jeg er lige vidt.
Jeg har oprettet en speciel Google-kalender til mit formål, og har sat nødvendige - så vidt jeg kan finde ud af - referencer ind, men alligevel kan jeg ikke få vist aktiviteter registreret i Google-kalenderen på kalenderen på hjemmesidens forside. Ka' det overhovedet lade sig gøre?/Jørn
PS. Jeg har talt med en bekendt, som foreslog at sætte en kalender-"tag" ind. Ved du noget om sådant?
Skrevet 11 years siden # -
Hej
Nu ved jeg ikke om du har prøvet det efterfølgende, men her er det:
Har du kigget på Googles hjælp til eksport af kalender.
Du vælger at ekportere som .ics og gemmer url'et på ics feedet.
Derefter installerer et plug-in ics calendar.
Under Indstillinger er der nu en punkt ICS Calendar, hvor du indtaster url på ics. feed
På siden indsætter du så
[show-ics-events]Events opdateres nu dagligt eller når du trykker på save under indstillinger.
Hilsen
Michael
.Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question