Du skal lige forstå, at WordPress er en kombination af nogle filer på serveren (kernekoden), samt en Mysql-database.
Filerne på serveren skal du bare ignorere, undtagen mappen wp-content. Deri ligger plugins, uploads og temafiler, samt den danske sprogfil.
I databasen ligger alt indholdet på dit websted. Indlæg, tags, kommentarer, titel, brugere, samt diverse indstilliger, du har valgt til WordPress osv. Alt kødet på din side. WordPress databasen indeholder (som alle andre databaser) nogle tabeller. WordPress bruger overraskende få. De er beskrevet her:
http://codex.wordpress.org/Database_Description
Det er derfor, du ikke har slettet din side ved at slette alt på serveren. For at lave en frisk installation, skal du også oprette et nyt sæt WordPress tabeller. Oftest gøres det ved at ændre tabel præfikset fra wp_ (standard) til noget andet. Hvis du laver præfikset wpnew_, så kommer tabellerne til at hedde wpnew_comments, wpnew_links osv. Du kan også slette tabellerne, men så skal du være helt sikker på, at du har lavet backup efter alle kunstens regler. Dvs. uden .zip, med .zip og en kopi af disse, samt tjekket at det er det hele er med osv. Alt om backup, står her:
http://codex.wordpress.org/Backing_Up_Your_Database
Der er også den indbyggede eksport i wp-admin, men den har jeg ikke den store erfaring med.
Det jeg har brug for er:
1. At kunne smertefrit installere 2.7 DK
2. Importere mine kategorier, tags og indlæg m.fl.
Hvis du kun har slettet filerne på serveren, så vil jeg tro, at du bare kan uploade WordPress 2.7. Det vil sige mapperne wp-admin, wp-includes, wp-content og alle de andre filer i roden. Hvis du har slettet wp-content, skal du nok uploade dine temaer igen og dine plugins i de dertilegnede mapper i wp-content, samt uploads, hvor alle billeder og andet du har uploadet gennem tiden ligger. Din wp-config skal selvfølgelig også være på plads. Jeg ville ikke ændre præfiks eller noget. Se om det virker før du prøver på noget andet.
Jeg vil tro, at hvis du gør det og i din browser skriver:
http://www.linkmaster.dk/wp-admin/upgrade.php
Så får du installeret WordPress 2.7 uden problemer. Igen husk backup inden. Også af din wp-content, dvs. hent den via ftp. Slå også alle plugins fra inden, men du har jo nok slettet dem allerede.
Så tror jeg ikke du behøver importere noget som helst. Det skal man normalt kun, når der går noget galt eller man har kvajet sig rigtig meget. Backup er noget man laver, men forhåbentligt aldrig får brug for.
Kan du bruge ovenstående til noget, eller har du gjort andet end det, jeg beskriver? Der jo altså nogle udmærkede vejledninger til alt dette her opgradering, men du skal regne med at når man blander en database ind i det, så bliver det lidt mere indviklet end almindelig html og Flash. Forstået på den måde, at det rækker lidt udover at arbejde lokalt med nogle filer og uploade dem til serveren.
Lad mig høre om du er med på, det jeg skriver.
PS. Hvis du har godt styr på Flash, så kunne jeg godt bruge lidt hjælp :-)