Tak til både Thomas og Peter for input. Og tak til Thomas for at understrege, hvad den slags hjælp koster i den virkelige verden.
Jeg vil tillade mig at svare på svaret til mig.
Mark -> Jeg tror slet ikke at du læser hvad der står meget tydeligt i mit og Stendse spørgsmål. Jo, - du leder mig bl.a. til "Folder Page/Category" som vist nok ikke kører på WP 2.5+...eller er det bare mig der ikke kan? (Bruger 2.6).
Jeg kan jo sige det samme. Du læser ikke, hvad jeg skriver eller tjekker det link, jeg postede, hvor plugin'et er i brug. Hvis det ikke virker i nyeste version af WordPress ville jeg naturligvis ikke henvise til det. Kort sagt: plugin'et virker. Også i version 2.6.
Kig meget enkelt på min hobbywebside: http://www.linkmaster.dk og prøv så at klikke på en kategori...den folder sig ikke ud med underkategorier..? Ydermere, så prøv at klikke på "Forum"...hold helt fest - det går galt for WP grafikken i venstre side hvis du scroller lidt ned og ser hvordan "Kategorierne" lige pludselig er foldet ud...igen??
Det får du til at lyde som om det er WPs skyld og indirekte det danske forum. Det er det ikke. Det er ren html. Og hvis du havde formuleret det som et spørgsmål ville der være nogen til at foreslå en løsning. Det er formodentlig dit forum, der er for bredt og skubber grafikken til venstre ned. En helt almindelig ting, når to blokelementer flyder lidt skævt af hinanden.
Jeg følger mig ikke helt novice indenfor HTML, PHP, Scripts, men jeg tør ærligt talt ikke rode med alle de sider/koder som WP indeholder, - derfor:
Det bliver du lige som nødt til. Og alle de koder du taler om er så standard html, som det kan blive.
..Kunne det være rigtig fedt, hvis "et klog hoved" sagde, - "her har du et link til noget der virker, for jeg bruger det selv på min webside...se bare her! Og det dur da til 2.5/2.6, og er LET at installere/sætte op...!"
Det var jo det jeg gjorde. Hvis du vil ændre i detaljerne i dit layout, så må du pinedød rette i noget kode. Jeg skrev præcist, hvad du efterspørger, hvis du ellers prøver at læse det igen. Bevares, jeg kunne have brugt en halv time mere på, at skrive "så gør du dit og så gør du dat", men jeg er løbet tør for sølvfade.
...men sådan er den virkelig verden vist bare ikke her i dette forum!?
Jo, det foregår hele tiden.
Men Mark, lad os lige slå fast med 7" søm, at jeg prisner det store arbejde du og andre lægger i for at hjælpe sådan nogle "hoveder" som jeg...;)
Du har en sær og ukonstruktiv måde at udtrykke det på.
Men for at vende tilbage til dit "problem", som du allerede har fået en opskrift ogløsning på et par gange. En løsning som virker, som er præcist det du efterspørger og er den nemmeste og formodentlig også eneste måde at gøre det på. Start med at kikke her:
http://mark.gazel.dk/
Det er endnu et link til en side, hvor det virker. Det er til min egen side og oprettet til din ære (siden du nu ikke kikkede på det første link). Der finder du kategorien WordPress under overskriften "Kategorier". Det er ikke Siden WordPress, men kategorien Wordpress. Hvis du klikker på den kategori, så folder to underkategorier sig ud. Det er gjort med dette plugin:
http://www.webspaceworks.com/resources/wordpress/31/
Som jeg har downloadet, pakket ud, uploadet til wp-content/plugins og derefter aktiveret i WordPress' plugin-administration.
I min sidebar.php har jeg for at få den labre effekt ændret tagget:
<?php wp_list_cats(); ?>
Til
<?php wswwpx_fold_category_list(); ?>
For det står i der dokumentationen til plugin'et, at jeg skal.
wp_list_cats lister dine blogkategorier og faktisk er det tag afviklet og erstattet af wp_list_categories, men det virker stadig. Dokumentationen for wp_list_categories står her:
http://codex.wordpress.org/Template_Tags/wp_list_categories
Og jeg måtte faktisk putte argumentet 'hide_empty=0', fordi jeg oprettede to tomme kategorier, der skulle kunne ses, selvom de ikke har nogen indlæg. Sådan er WordPress indrettet som udgangspunkt. Kategorier uden indlæg vises ikke. Så det tag'et ser faktisk således ud:
<?php wswwpx_fold_category_list('hide_empty=0'); ?>
Men det er kun for eksemplets skyld, det er nødvendigt. Og al den slags kan du spørge eller (endnu bedre) læse dig til, når du først har prøvet om det virker. For det er ikke sikkert det virker i dit tema, der kan have sine egne tilretninger og den slags.
Og så er der jo widgets-problematikken. Jeg har rettet direkte i min sidebar.php, fordi det gør jeg nu engang, men det kan du ikke gøre, hvis du bruger widgets. Jeg har dog allerede henvist dig til, hvor du så kan lede og et forslag til hvor du kan rette tag'et i stedet. Og Thomas ved i hvert fald en del om widgets.
Hvis det ikke vil spille, så må du jo, som mange andre før dig, acceptere at hr. og fru Danmark må klikke på et plus i stedet for et link. Alt kan som sådan lade sig gøre, men det handler om, hvor meget tid og energi man vil lægge i det.