Hej
Jeg skal for første gang selv prøve at oploade en hjemmeside. Det lykkes ikke helt. I min mail har jeg fået de oplysninger, jeg skal bruge. Ved opload står der databasenavn, bruger, kodeord og database host.
Hvad svarer disse så til fra mailen: Host, DNS-host (user og password siger sig selv).
Jeg ved, at de er ved at flytte server, så måske ligger problemet der.
Hilsen
Elsebeth
Upload af hjemmeside
(20 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
Lidt flere oplysninger, herunder hvilken host du bruger vil sikkert gøre hjælpen mere kvalificeret
Skrevet 13 years siden # -
Jeg bruger Abusiness
har du fulgt noget a'la' denne: http://www.hmnielsen.dk/wp-content/uploads/2011/06/Installation-af-WordPress.pdf
Ja, den har jeg fulgt, men jeg forstår ikke helt forskellen på database host og database navn. Når jeg ser min mail står der oplysninger om FTP og oplysninger vedr. SQL-databaser. Det er her det går galt, men jeg giver ikke op. Jeg kommer ihvertfald ikke på. Tak for filen, det følger jeg når det en gang lykkes mig. Jeg har det hele oploade med filezila.
Mailen bør indeholde brugernavn og adgangskode til databasen, de skal i din wp-config. Hvis mailen ikke skriver noget om databasehost skal du sandsynligvis bare lade den stå som localhost, som er standard i filen. FTP oplysningerne skal i dit FTP-program så du kan uploade filer.
Yes - det lykkedes. Tak for jeres hjælp. Hvad betyder dette: kunne ikke oprette mappen wp-content/uploads/2012/12. Er modermappen skrivbar for serveren? Jeg plejer fint at hente nye headerbilleder.
prøv via dit FTP-program at se hvilken tilladelse der er på "modermappen" ?
Min tilsvarende er 0755, og det virker uden problemer.Skrevet 13 years siden # -
Hvor skal jeg se det? Jeg er i filezila, men har ikke helt styr på, hvor jeg ser modermappen
Hvis jeg husker ret, så højreklik på mappen.
Nederst i den opdukkende menu er der et punkt "fil-attributter"Tilføjelse.
tjek både mappen "uploads" og hvis den er der "2012"Skrevet 13 years siden # -
Hvilken mappe? Jeg har højreklikket på wp-content og der står nu 755, men det virker ikke, så det er måske ikke den?
se ovenfor
Har skrevet det i filattributter, men filupoload er der ikke og heller ikke 2012
Min mappestruktur (wp-content) ser således ud http://www.hmnielsen.dk/?p=1167
tilføjelse til ovenstående:
Måske er det her: http://www.hmnielsen.dk/?p=1171 du skal have justeret indstillinger
Min ser sådan ud - det kan jeg ikke vedhæfte. Har du en mail, hvor jeg kan sende mit skræmprint? Jeg ser forum igen i aften. Jeg har ikke uploads og 2012.
og dine medieindstillinger ligner som vist ovenfor ?
Alt efter indstillingerne hos din webhost skal du måske sætte dine tilladelser til 775 i stedet for 755.
Medieinstillinger er som ovenfor. Jeg ændrede til 775 i stedet for 755 (ved dog ikke forskellen), men nu kan jeg oploade billede til hedader. Af en eller anden årsag kan jeg nu lige pludselig også se opload og 2012. Mange tak.
Det er som sagt et spørgsmål om din udbyders opsætning, om du skal bruge den ene eller anden indstilling (775 vs 755) udover det er det ikke noget du behøver spekulere så meget over :-)
Godt du fik det til at virke.Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question