Hey,
Er der nogen der kender en god måde,hvorpå man kan uploade dokument indeholdende billeder - uden at billederne bliver "fjernet" i uploaden.
Jeg er ude efter IKKE at skulle uploade hvert billed seperat, men at de uploades som en del af et tekstdokument.
Er der evt. et plugin, der kan klare den sag?
Trille
upload medier med billeder
(4 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 3 years siden #
-
Brug knappen "Tilføj medier".
Husk at skrive en titel.
Skrevet 3 years siden # -
Hej Mark,
Tak for din tilbagemelding og beklager jeg ikke har responderet før - men har ikke kunnet logge mig på... - hvilket du faktisk også har svaret mig på - blot under navnet thp (som nu er slettet).Men tak for det:-)
Jeg fik formuleret mit spørgsmål her forkert - jeg mente at indsætte tekst med billeder i en post/på en side via word Det der sker nu, er at billderene "knækkes" i indsættelsesprocessen, hvorefter de skal uploades et for et... - lidt møjsommeligt...
Det var det jeg ville høre om, kunne gøres smartere
I mellemtiden har jeg dog fundet ud af at det kan gøres via Microsofts Live Writer (evt. via ScribeFire, som jeg ikke har prøvet) - var bare nysgerrig efter om der fandtes et plugin for WP der kunne gøre det samme som LIve og ScribeFire...Skrevet 3 years siden # -
Billederne knækkes fordi de skal uploades til en seperat mappe på serveren. Billeder og tekst ligger hver for sig på nettet. Sådan har det altid været. Det er ganske rigtigt lidt møjsommeligt. Det er muligt, at der findes er plugin, der kan sætte teksten i indlægget og billedet i uploads-mappen med den rigtige url, men jeg tvivler. At bruge Live Writer er måske en løsning, der gør det du har brug for. Det er, trods alt, Microsoft, der har lavet Live Writer.
I øvrigt er det en rigtig dårlig idé at indsætte tekst fra Word. At blande Word-kode med html-kode er som at blande en syre med en base.
Som et absolut minimum bør du bruge "Indsæt fra Word-knappen" i WordPress' udvidede editor. Den hives frem med knappen "Vis/Gem ekstra værktøjslinje" og er yderst til højre. Den kan også hives frem med Alt+Shift+z.
Skrevet 3 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question