Jeg har haft en midlertidig hjemmeside (for at øve mig). Nu vil jeg lægge, kun indholdet og sidens udseeende, op.
Hvilken mappe er det jeg skal uploade til hotellet fra min backup?
/Per
Jeg har haft en midlertidig hjemmeside (for at øve mig). Nu vil jeg lægge, kun indholdet og sidens udseeende, op.
Hvilken mappe er det jeg skal uploade til hotellet fra min backup?
/Per
Jeg ville smide det hele op. Kommer meget an på om du har lavet noget custom kodning og sådan noget. Husk du skal lave databasen og bruger..
Hvis du synes den kører perfekt, så smid det hele op :)
/Jakob
* med kopiere mener jeg benyt FTP.
Du skal kopiere mappen med dit "udseende" dvs de tema du vil bruge, og den fukntionalitet som du har udviddet med via plugins.
wp-content/themes
wp-content/plugins
Når du har gjort det, så aktiverer du temaet og plugins på din nye host.
så sletter default wordpress indlæg og side og links.
Og så kopierer du mappen med de billeder / pdf / "medier" du har brugt
/wp-content/uploads
På din TEST installation benytter du så den indbyggede eksport funktion, og på din nye wordpress benytter du så den indbyggede import funktion. Se punkt 8 og fremefter.. http://emil.arffmann.dk/235/flyt-wordpress-til-ny-server
funky dobbeltpost.. wtf?
Jeg har tidligere lavet hjemmesider i CMSimple, der kopierede jeg blot content og det var det.
Nu vil jeg gerne lidt videre, derfor Wordpress. Min side er installeret ved hjælp at 1-click installer, da jeg ikke aner en klap om database.
Nu vil jeg prøve eksport/import som maxemil 2 siger - wish me luck, i'm gonna need it:-0
Problemet med CMSimple er, at alt indhold ligger i en og samme lange php-fil. CMSimple deler kun teksten op til "enkelt-sider" via <h1>'ere.
Så det er ikke "bare at konvertere"... desværre!
"Min side er installeret ved hjælp at 1-click installer" - jeg går ud fra det er en lokal eller test installation af wordpress der er tale om.
Men enig i pointen om, at hvis der ikke er ret meget indhold, så kan det godt være lige så hurtigt at "copy paste" ... :)
Du skal være logget ind for at skrive.