Jeg er ved at være godt trætte af, at folk skriver et kritisk indlæg i min blog, og udfylder en falsk emailadresse. Pt. har jeg det sådan, at jeg godkender alle indlæg manuelt, men er det ikke muligt, at lave det sådan, at man for at kunne skrive et indlæg i min blog skal have valideret sin emailadresse, ved t klikke på et link i en mail man får tilsendt?
Validering af emailadresse
(9 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Har du slået akismet til?
Skrevet 17 years siden # -
Hvad er det?
Jeg er galt på den. Jeg læste det som kommentar-spam. Du må på plugin-jagt.
Jeg er slet ikke med. Bliver der oprettet indlæg på din blog? Hvis ja, så forstår jeg det ikke helt, det er da ikke muligt at oprette indlæg uden videre :S
Hvis der ér tale om kommentar-spam, vil jeg som Mark anbefale Akismet, som er et meget effektivt anti-spam-plugin - det er med i WordPress. Det kræver en WordPress.com-API-key som fåes på wordpress.com - det er ikke nødvendigt at oprette en blog, bare vælg "Just a username, please".
Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 17 years siden # -
Idéen er allerede blevet fremsat, så måske det engang kommer med i standardinstallationen af WordPress. Men jeg tvivler, fordi det lægger arbejdsbyrde over på kommentatoren. Det er ikke nødvendigvis den bedste løsning.
Om der eksisterer et plugin derude et sted aner jeg desværre ikke.
Kan man ikke lave det sådan, at man indtaste em kode som står ved siden af i et billede?
@Louis
Det lyder om om, at du gerne vil installere en "captcha"
Her er tre bud:
Peter's Custom Anti-Spam
Math Comment Spam Protection
CryptographpSkrevet 17 years siden # -
Jeg synes stadig, der er tvivl om det er reelle - og kritiske - kommentarer (der postes anonymt) eller spamkommentarer. Førstnævnte løses ikke med en captcha, da der stadig kan skrives anonymt. Sidstnævnte løses med Akismet.
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.