Jeg har lige set at der er kommet en lille opdatering, men er der nogle som ka fortælle hvad der er tilført/ændret ?
Version 2.3.1
(30 indlæg) (11 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Skrevet 17 years siden #
-
Jeg har den danske version instaleret. Vil den ændre sig til engelsk hvis jeg installer Version 2.3.1 som er tilgængelig nu !
Skrevet 17 years siden # -
Jeg har den danske version instaleret. Vil den ændre sig til engelsk hvis jeg installer Version 2.3.1 som er tilgængelig nu !
ja
Nej. Hvis du undlader at røre ved wp-content/languages, så vil den stadig være på dansk. Der kan så evt. være nogle nye tekstrenge, der er - af gode grunde - ikke er oversat, men det er det hele. Efter al sandsynlihed vil du ikke opdage det.
For de der ikke ved kan jeg lige tilføje, at hele hele oversættelsen til WordPress ligger i en enkelt fil, der hedder da_DK.mo og ligger i wp-content/languages.
En del filer oversættes også direkte. Opdater ikke før den danske version er klar. Og da slet ikke hvis du bruger standardtemaet.
Det er ikke for at brokke mig men hvis du siger man bør vente med at opdatere til den danske udgave kommer er det jo en smule usikkert at have en blog åben med kendte sikkerhedshuller stående åben i 9 dage og hvor man så stadig ikke kan få den opdateret.
Hvornår er det lige i har tænkt jer at komme med den danske udgave af Wordpress 2.3.1? I plejer ellers at være rimelig hurtige.
Jeg har opdateret den engelske version oven i en dansk version uden problemer.
Ja faktisk har jeg ikke taget backup på noget som helst inden jeg startet. Det virkede fint på de 2 blogs jeg opdaterede.Men men men der er naturligvis en forklaring på hvad jeg har gjort.
Jeg har ikke rørt ved mappen wp-content. Lad være med at pille ved den. Og det gælder hvergang du skal opdater wordpress.Derefter har jeg kikket alle filerne i gennem for at se hvilke der var nye. Jeg har den 1. oktober indstaleret en ren wordpress på 2 domæner.
Jeg flyttede bare de filer som var lavet efter 1.10.2007 og vupti så var min blog opdateret til version 2.3.1Skrevet 17 years siden # -
LarsRaaby:
Det er måske lidt smart at sørge for at Akismet er opdateret da den ligger i wp-centent mappen. Desuden bliver standard temaerne også ændre ret ofte.Skrevet 17 years siden # -
@Lars
Det er væsentligt at skelne mellem 2.* opdateringer og 2.*.* opdateringer. Sidstnævnte er mindre (ofte) sikkerhedsopdateringer, mens førstnævnte er mere radikal. Særlig version 2.3, da der er væsentlige database- og taxonomiændringer.
I øvrigt skal man ganske rigtigt lade wp-content være, men bør lige overskrive standardtemaet, da det er rart at kunne bruge, hvis ens eget tema ikke har det godt med opdateringen. Derudover bør man også overskrive da_DK.mo i wp-content/languages.
Derudover skal man lade wp-config og .htaccess være. Det har mest betydning, hvis du sletter det hele inden opdatering, hvilket ved de store versionskift er en god idé. Selvom det er en nervepirrende oplevelse. Det har dog indtil nu altid gået godt for mig.
Og så er det altid en god idé at lave backup af databasen.
Jo før man får rutinen med det, jo bedre. Det er noget man bør gøre ved de store 2.*-opdateringer 3 gange årligt, så det er en nødvendig del af den byrde man bære som WordPress-bruger. WordPress Database Backup gør livet lidt nemmere.
Rart at der kommer lidt kommentar på mit svar. Det er rigtig som Mark skriver at man IKKE skal røre ved wp-config og .htaccess.
Jeg har fundet denne blog hvor jeg har gjort som han skriver.http://www.peterandrej.com/2007/09/24/how-to-upgrade-your-wp-installation-in-30-seconds/
Det er en udmærket guide, og jeg gør det selv på samme måde ved sikkerhedsopdateringer. Det er dog noget vrøvl at wp-config ikke er med i installationspakken. Det er den, men den hedder wp-config-sample.php, da det er meningen ved en førstegangsinstallation, at du udfylder den og gemmer den som wp-config.php.
Og så synes jeg ikke man skal slette wp-content i installationspakken, men i hvertfald uploade standardtemaet. Resten kan man lade være.
Man kan ligeså godt uploade og overskrive hele wp-content, medmindre man har redigeret i de medfølgende plugins eller temaer. Ens custom plugins og temaer bliver der jo.
Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 17 years siden # -
En del filer oversættes også direkte. Opdater ikke før den danske version er klar. Og da slet ikke hvis du bruger standardtemaet.
Er den danske version af 2.3.1 ved at være på trapperne
Hvornår kommer 2.3.1 på dansk?
måske en god ide med version 2.3.1 på dansk. Version 2.4 er lige blevet udskudt til 24 januar 2008.
Det havde været en god idé selvom 2.4 kom et par dage efter. Der skal jo ikke sløses med sikkerheden.
Hvornår kommer 2.3.1 på dansk?
Jeg har tidligere tænk over, hvorfor der ikke er et system der kunne håndtere flere oversættere.
Hvis vi nu tog udgangspunkt i WP brugerrollerne, så kunne der være redaktører der stod for det overordnet, så kunne alle komme med bidrag, som så bare skulle godkendes. Der kunne også være forfattere der havde vist deres tillid i gennem et stykke tid.Findes der ikke et sådan et system?
Det er jo et eller andet sted unfair at Rene eller en hvilken som helst anden person, skal hænge med dette alene.Det er jo et open-source community, hvorfår så ikke gøre det samme med oversættelsen??
Det er jo et eller andet sted unfair at Rene eller en hvilken som helst anden person, skal hænge med dette alene.
Helt enig. Det er så op til Rene om han vil deligere arbejdet ud til andre, og han så ville stå for det overordnene. Jeg vil da gerne give en hånd med. Personligt synes jeg at når en ny udgave foreligger, så er det med at få den oversat hutigst muligt. Men det står op til Rene om det skal fortsætte som hidtil, eller om han ønsker hjælp. Vi må ikke træde ham over tæerne, han har virkelig gjort et stort arbejde med WordPress.
Jeg er enig med dig carl.
Jeg du også har prøvet at oversætte til dansk.
Så du ved også hvor tids krævende det er at lave en ordentlig og korrekt oversættelse.Der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg synes at Renés arbejder med WordPress er uvurderlig.
Godt I er ved at finde ud af noget :)
Er der så nogle der vil være rare at forklare igen, hvordan man opdatere sin Wordpress 2.3.0 DK til 2.3.1. Hvilke filer man skal overskrive og ej overskrive.
Som skrevet tidligere i denne tråd, så kan du se ændringerne her:
http://westi.wordpress.com/2007/10/26/wordpress-231-in-detail/Skrevet 17 years siden # -
Hej alle
Jeg er meget ked af ventetiden denne gang. Først og fremmest har jeg fået stjålet hele tre computere siden den 2. oktober og har derfor kun været den heldige ejer af en computer i sammenlagt tre dage i den periode. Derfor har jeg ikke adgang til en computer uden for arbejdstiden.
2.3.1 er dog (for så vidt) færdig og har været det siden den 31. oktober. Der er dog lavet en ny uploadprocedure til WordPress' server, så jeg må ikke længere lave en hel zip-fil. Den skal autogenereres serverside, men det har ikke virket. Ganske givet har jeg gjort noget forkert, men jeg aner ikke hvad og henvendte mig derfor den 31. oktober til manden bag lokaliseringsserveren. Han har endnu ikke svaret, men jeg har nu genfremsendt mine spørgsmål.
Ergo: I kan opdatere vha. den engelske udgave og overskrive med de oversatte danske filer. Alternativt vil jeg - hvis Nikolay ikke snart vender tilbage - pakke en udgave og hoste den her på stedet (onsdag eller torsdag hvis tiden er til det).
Med hensyn til at være flere om arbejdet, så er det sådan set muligt. Det vil under normale omstændigheder dog ikke være nødvendigt (men i stedet indebære et unødigt stort koordineringsarbejde). I denne omgang har jeg simpelthen bare ikke haft stabil nok adgang til en computer til hverken at klare det hele eller at koordinere. Læg dog mærke til, at alle jo som sådan kan oversætte for sig selv, hvis de ønsker. Alle nødvendige filer ligger på serveren.
Igen: Undskyld den lange ventetid.
Skrevet 16 years siden # -
Well well well. Det ser ikke ud til at blive lige foreløbig, at det hele kommer til at køre. I kan derfor downloade WordPress 2.3.1 på dansk her på siden, men jeg bliver muligvis nødt til at lukke ned for det på et tidspunkt. Det er ikke en del af aftalen med Gigahost, at vi skal bruge båndbredde til downloads.
Lad mig vide her om downloads kører fint før jeg offentliggør noget på forsiden.
Nu har du være mere end ualmindeligt uheldig, så jeg synes bare det skal fortsætte som det plejer og regne med at dine uheld er opbrugt.
Jeg er enig i, at flere oversættere sikkert ville kræve mere koordineringsmæssigt til at det kan betale sig.
Det lyder fornuftigt, det Mark siger.
@admin:
Hvis Gigahost beklager sig, så sig til.
Jeg har en dedikeret server stående ved DIX i lyngby på en 1000Gbit linie, den smule trafik kan jeg nok godt overkomme.Keep up the good work.
Download kører fint her. Hvis der bliver brug for et midlertidigt mirror, kan jeg også godt springe til.
Jeg er godt nok også hos Gigahost, men hvis vi er rigtig mange kan vi jo lave en total hyggelig fælleshostingløsning (med noget random mirror picking)! Det er også så socialt, eller noget... ;)
Download går også fint her. Opgraderingen gik så vidt også fint. Jeg har 6 domæner der skulle opgraderes, ved 2 af dem måtte jeg gøre følgende i wp.config.php
Fra:
define('DB_CHARSET', 'utf8');define('DB_COLLATE', '');
Til:
//define('DB_CHARSET', 'utf8');//define('DB_COLLATE', '');
Dette måtte jeg også gøre da jeg opgraderede til version 2.3
Det mærkelige er at jeg har alle domænerne liggende hos den samme udbyder?Skrevet 16 years siden # -
Jeg vil gerne tilbyde plads på min host til host af den danske version af wordpress.
Skrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.