Ja det er rigtigt, de tager sig også betalt :-) Så det er vel i abonnement ca. 200 kr. om måneden. ca. 100 til gateway udbyderen og 100 til indløseren såsom Nets. Så i disse runde tal, så skal man af med 200 kr. om måneden plus transaktionsomkostninger og en dejlig intransperens :-)
Og så kan vi jo glæde os over, at Google arbejder på højtryk for at udbrede deres wallet løsning, at vi i den finansielle sektor har mobilpenge på vej, som dog ikke i udgangspunktet har p2p (som ville være en god løsning for enkeltmandsvirksomheder), men som man kan lave en virksomhedsaftale med, men så er vi oppe i det høje prisleje igen :-(.
For hvorfor ikke betale ved netkøb via en sms, som går udenom teleselskaberne og direkte fra dit dankort.
Der er selvfølgelig lidt udsigter til at vi har en p2p løsning, men tankerne er der, og jeg tror at 2012 bliver året hvor p2p betaling (både via sms og MFC teknologier) vinder frem. Meeeeeen nu er jeg vist ved at bevæge mig ud af en tangent, som kan resultere i alverdens retursvar :-) Pointen er nok, at du skal have en rimelig pæn omsætning for at de gateways kan betale sig Martin :-)