Hej Alle
Jeg har WooCommerce installeret, som shop-plugin. Men mit problem er, at en del af den tekst jeg har oversat til dansk stadigvæk viser sig, som engelsk. Hvordan kan dette problem løses? :)
Hej Alle
Jeg har WooCommerce installeret, som shop-plugin. Men mit problem er, at en del af den tekst jeg har oversat til dansk stadigvæk viser sig, som engelsk. Hvordan kan dette problem løses? :)
hvordan har du oversat til dansk?
WP og Woocommerce operere med .po filer hvor du skriver teksten og .mo som dannes udfra .po til brug i din shop.
Uanset om du bruger poEdit (som er offline oversættelses værktøj på din egen pc) eller CodeStyling Localization (som er online pluign) skal du huske at opdatere/uploade .mo
Jeg har først oversat til dansk ved hjælp af poEdit - hvori jeg opsat det til at genere en ny .mo fil, når jeg har lavet de nødvendige ændringer og har selvfølgelig oploadet både .po og .mo fil :) - Det er kun nogle enkelte af de oversatte "tekster/ord", som simpelthen stadigvæk er engelske :S
Har også prøvet med localization.. men det er det samme - der står bare, at den valgte tekst er oversat, men det er den ikke :S
Har også problemer med Woo-Subscriptions ... Har oversæt .pot filen, men der sker heller ikke noget :S
Tak for dit svar :)
vh.
Michael
Måske har du en chache som skal tømmes?
Jeg har selv arbejdet/testet en del på woocommerce og oversat en del ved hjælp af CodeStyling Localization
Jeg har dog tidligere haft problemer med funktionaliteten, indtil jeg fandt
Kontrolpanel > WooCommerce > System Status
og opdagede at jeg ikke havde dedikeret nok WP hukommelse.
Hvordan tømmes den? - Det er min første hjemmeside jeg er igang med, så er ikke så erfaren.
Og har ikke testet de forskellige cache plugins endnu. Kan du anbefale et?
WP har 64mb hukommelse at gøre godt med er det ikke nok? :)
Kan maks give WP 128mb så vidt jeg ved.
Endnu engang tak for dit svar :)
vh.
Michael
Nu kiggede jeg lidt videre.. skal jeg bare nulstille produkt/butik transient cache?
Det skal lige tilføjes, at når jeg bruger Codestyle Localization opstår der nogle "fejl" tror jeg ...
Hvis jeg trykker på tilføj sprog sker følgende:
Skærmen fader til grå/sort. Og intet kommer frem, klikker jeg på venstre-musetast. Så forsvinder det igen... skal jeg vente længere tid eller? ... synes bare ikke der sker noget..
(Det er WooCommerce Subscriptions jeg prøver at tilføje et sprog til - men som nævnt tidligere ligger der kun en .pot fil i language-mappen og ikke nogen .po/.mo fil)
Hvis "Kontrolpanel > WooCommerce > System Status" viser grønne tal så er det godt nok.
"Woo-Subscriptions" kan du ikke lige skrive det fulde navn og eventuelt give link på denne plugin?
Har du tjekket dine andre WooCommerce sprogfiler for linier der mangler at blive oversat?
Tjek også om de tekststrenge som ikke er oversat, virkelig findes i lokaliserings-filerne.
Jeg har oversat 95-96% af woocommerce .po filen.
under system-status er det hele okay nu :)
Navnet er bare: "WooCommerce Subscriptions" det er et plugin/extension.
så det er en plugin du har betalt for
Så var det derfor at jeg ikke kunne finde den i min samling ;)
Ja :) Har talt med dem og de kan heller ikke finde ud af problemet. De bad mig om at deaktivere mere eller mindre alle plugins. Det hjalp heller ikke.
Vil derfor ikke råde folk til at købe det, da det er mere eller mindre ubrugeligt.
Du skal være logget ind for at skrive.