Da jeg bestemt ikke er nogen ørn til kodning, php mv. håber jeg der sidder en venlig sjæl derude i Cyberspace som kan fortælle mig hvordan jeg retter i Category.php så den oplister indlæg i 2 kolonner i stedet for som nu i 1.
Ændring i category.php
(28 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
Hvordan er den eksisterende opbygget?
Skrevet 13 years siden # -
Øh... det ved jeg faktisk ikke. Går ud fra at det er den almindelige WP fil.
Har dog på et eller andet tidspunkt rettet så den viser en anden "overskrift" end standardoverskriften. Jeg tror ikke at det har noget med dette at gøre, men skriver det bare til orientering hvis du skulle få lyst til at se hvordan den ser ud.
Er det ovesigten du vil ændre?
Er du sikker på det er i category.php ændringerne skal foretages?Er det noget i stil med temaet newsmin eller Gray White Black du ønsker?
Er det ovesigten du vil ændre?
Det er de poster der bliver listet på siden jeg gerne vil have listet i 2 kolonner. Siden jeg linker til er en " kategori arkiv side"Er du sikker på det er i category.php ændringerne skal foretages?
Nej, det er jeg ikke - men er det ikke category.php der danner disse arkiv sider?Er det noget i stil med temaet newsmin eller Gray White Black du ønsker?
Tja, der er i hvert fald en oplistning i 2 kolonner - men jeg ønsker IKKE at skifte tema. Bruger Weaver IISkrevet 13 years siden # -
De eksempler på temaer jeg gav er kendetegnet ved at der ikke er nogen category.php men at kolonnerne styres vedhjælp af CSS og funktioner.
Tja, der er i hvert fald en oplistning i 2 kolonner - men jeg ønsker IKKE at skifte tema. Bruger Weaver II
Det bliver du næsten nød til, for som der står i Weaver II category.php anbefales det at lave ændringerne i et child-tema.Skrevet 13 years siden # -
@boldt
Der er vel ikke noget problem i at jeg smider en ændret category.php i et childtema til Weaver.Men igen - Jeg er ikke 100% sikker på, at det er denne fil, der skal ændres. Og i givet fald har jeg ingen ide om hvordan koden skal se ud.
Jeg har ikke en løsning på din udfordring. Egentlig er jeg også lidt usikker på, hvad du vil - måske fordi du præcist peger category.php.
Vil du have en oversigtsside delt i 2 kolonner?
I Weaver II dannes den via "the loop" i index.php. category.php anvendes kun til at lave oversigter når du klikker på en bestemt kategori, medens archive.php danner de øvrige oversigter (dag, måned, år, forfatter...).Hvis det var mig der skulle lave denne 2 kolonne oversigt ville jeg undersøge, hvordan andre temaer gør det. og derefter overføre dette til et nyt child-tema for Weaver II eller hvilket tema du vælger at bruge som basis.
Problemet med Weaver II er at der er temmelig mange php-filer og der gemmes mange "personlige indstillinger" i databasen, så temaet er faktisk ikke særligt overskueligt når du vil ind og redigere i "motor-rummet".
Men selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave et child-tema på Weaver II. og principperne er de samme uanset hvilket tema du vil lave et barn på.
Hvis du ikke har arbejdet med child-tema før, vil jeg foreslå at du læser min introduktion i 4 afsnit:
Afsnit 1
Afsnit 2
Afsnit 3
Afsnit 4Skrevet 13 years siden # -
@jensnyhavn
Hvis du ikke finder en løsning via ændringer i en eller anden php-fil, så se her http://www.hmnielsen.dk (testside)
Jeg har tre kategorier. To af dem lister indlæggene i to kolonner.
Brugerdefineret menu, brugerdefinerede links til "page with posts" med visning af kun een kategori.
Måske lidt en omvej, men kan laves uden at ændre i en eller flere themafiler.Skrevet 13 years siden # -
@boldt
category.php anvendes kun til at lave oversigter når du klikker på en bestemt kategori
FEDT - der er lige præsis her jeg gerne vil have listen i 2 kolonner. ALTSÅ KUN NÅR JEG KLIKKER PÅ EN BESTEMT KATEGORI.Lidt naivt måske tænker jeg at det burde være muligt at lave en kode til denne fil, som siger 2 kolonner i stedet for en. Men her rækker mine evner desværre ikke.
Hvis det var mig der skulle lave denne 2 kolonne oversigt ville jeg undersøge, hvordan andre temaer gør det.
Det ville jeg også gerne men har ikke evnerne til det.Jeg har tidligere arbejdet med childtema - men tak for links
@Henning
Brugerdefineret menu, brugerdefinerede links til "page with posts" med visning af kun een kategori.
Da jeg hele tiden får nye kategorier kan jeg af vedligeholdelses hensyn ikke overskue denne løsning, som også ville betyde at jeg skulle lave hele strukturen om.Skrevet 13 years siden # -
Har tænkt lidt - andre kan måske byde ind med korrekt kode.
Du skal gøre 3 ting:
1) rette i category.php
find følgende :
weaverii_content_nav
og omdøb til andet navn f.eks. wii_child_content_navgem din korrigerede version af category.php i dit child tema.
2) skriv en ny funktion til function.php for child-temaet
find funktionen weaverii_content_nav i weaverii functions.php og kopier indholdet over i
functions.php hvor funktionen skal have navnet: wii_child_content_navNu kommer vi til det punkt hvor jeg ikke helt kan overskue funktionen!
Nu gælder det om at omdøbe alle "div class" så disse får nye navne.
Der skal muligvis også tilføjes nogle "div class""div class" er defineret i stylesheet og nu gælder det om at definere bredden på de enkelte poster så de bliver mindre en 50% af indholdsbredden således at de kan flyde rundt og lægge sig ved siden af hinanden.
3) definere de nye div class i child style.css
her har jeg definitivt brug for at andre tager over!Skrevet 13 years siden # -
@boldt
Du skal gøre 3 ting:
Er lidt usikker på hvad du mener. Skal jeg gøre ALLE 3 ting?Eller kan jeg "nøjes" med nr. 1. Hvor jeg ligger en stump kode ind i category.php? og blot gemmer den ændret fil hvor den hører til? Og i øvrigt glemmer alt om childteamet vel vidende at den ændret categori.php bliver overskrevet hvis jeg opdaterer WP.
@jensnyhavn
måske en ide at søge hjælp her: http://pro.weavertheme.com/ hvor der er et forum med hjælp til weaver II - både den gratis og PRO-versionenSkrevet 13 years siden # -
@Henning
Ja det er en mulighed. Havde ikke drømt om at det skulle være så besværlig. Prøvede også i en anden tråd uden resultat for cirka tre uger siden.Har før med held rettet i category.php (og det var da med din hjælp - tak) hvor du ændrede sorteringen til at være alfabetisk. Også derfor overrasker det mig at dette tilsyneladende er meget svært. Men jeg leder videre.
Er lidt usikker på hvad du mener. Skal jeg gøre ALLE 3 ting?
Ja - tingene hænger sammen. Det håber jeg du kan se af min forklaring.
Det er selvfølgelig muligt at skrive alting ind i en ny category.php men når man nu kan gøre det ordentligt og overskueligt så holder vi os langt væk fra spagetti-programmering.
Det er i Weaver II muligt at tilføje noget Custom CSS på arkiv-filerne, herunder Kategoriarkivet, som jeg er interesseret i http://pro.weavertheme.com/forum/#/discussion/2556/how-do-i-force-two-column-posts-on-category-and-archive-pages.
Har fundet det sted hvor CSS koden skal indsættes. Da min viden om CSS er absolut NUL håber jeg nu at der er en som ved, hvordan en kode, som danner 2 kolonner, skal se ud.
@jensnyhavn
Har fundet det sted hvor CSS koden skal indsættes. Da min viden om CSS er absolut NUL håber jeg nu at der er en som ved, hvordan en kode, som danner 2 kolonner, skal se ud.
Hvor skal CSS-koden tilføjes ?Skrevet 13 years siden # -
Hvor skal CSS-koden tilføjes ?
WeaverII Admin
Advanced options
Archive-type PagesJeg bruger pro udgaven, men tror det er det samme i "ikke-pro"
Det virker som om mit forslag er enklere,
her skal der kun skrives css i style.css og reference til css koden "div class" i en funktion.
@boldt
Måske - jeg kan ikke lige overskue det. I Weaver skal koden blot indsættes i et bestemt textfelt i Admin-delen.
Nu ser jeg lige om der skulle komme et indspark til hvordan koden skal se ud.
Men tak for indput - også til dig HenningSkrevet 13 years siden # -
Advanced Options > Head Section > custom CSS rules:
Noget i denne retning ser ud til at kunne være starten på en løsning:
.category #content article:nth-of-type(1) {float:left;width: 46%}
.category #content article:nth-of-type(2) {float:left; width: 46%;}
.category #content article:nth-of-type(3) {float:left; width: 46%;}
.category #content article:nth-of-type(n+4) {float:left; width: 46%;}
se http://www.hmnielsen.dk - de tre kategorier i sidebarenSkrevet 13 years siden # -
Du får måske brug for lidt padding eller margen for at det står "ordentligt"
jeg har efterfølgende justeret til:
.category #content article:nth-of-type(1) {float:left;width: 46%; padding-right: 3%;}
.category #content article:nth-of-type(2) {float:left; width: 46%;padding-right: 3%;}
.category #content article:nth-of-type(3) {float:left; width: 46%; padding-right: 3%;}
.category #content article:nth-of-type(n+4) {float:left; width: 46%; padding-right: 3%;}Skrevet 13 years siden # -
@henning
Tak, ja nu nærmer vi os. Har prøvet begge dine forslag. Og de virker - kan dog ikke umiddelbart se nogen forskel.Men i begge tilfælde opstår der "huller" i rækkerne. De optræder forskellige steder. Ved en kategori er der f.eks. et "hul" efter post 3. Ved en anden kategori er det efter post 7. (Kun eksempler). Har i mellemtiden fundet ud af at det har noget med antallet af poster at gøre.
SE et "hul" her (lidt nede på siden) http://www.labudstyr.dk/category/in-vitro/
Har i mellemtiden læst lidt om CSS og er blevet lidt (kun meget lidt) klogere.
article:nth-of-type(1)
Hvad gør denne del?
Var det ikke lidt lettere i "gamle dage" med Frontpage???
SE et "hul" her (lidt nede på siden) http://www.labudstyr.dk/category/in-vitro/
Har i mellemtiden læst lidt om CSS og er blevet lidt (kun meget lidt) klogere.
article:nth-of-type(1)
Hvad gør denne del?
Var det ikke lidt lettere i "gamle dage" med Frontpage???
Hullet kan måske skyldes, at indlæggene ikke "fylder" det samme.
Jeg har "klippet og klistret" fra et thema, fra den tråd du henviste til på http://www.pro.weavertheme.com og så brugt lidt tid på at ændre.
Jeg er heller ikke specielt "gode venner" med CSS eller PHP eller ??Skrevet 13 years siden # -
Hullet kan måske skyldes, at indlæggene ikke "fylder" det samme.
Det kan jo ikke afvises - men jeg bruger Excepts = 20 så de burde vel være lige lange. Har tilsyneladende noget at gøre med hvor mange poster der er - måske.Har også kigget på det tema, du omtaler - det var bare sort tale for mig. Det kan jo være at der kommer en forbi der kan gennemskue hvorfor der er huller.
Det kan jo ikke afvises - men jeg bruger Excepts = 20 så de burde vel være lige lange. Har tilsyneladende noget at gøre med hvor mange poster der er - måske.
Du skal måske sikre dig, at alle "indstillinger" for de forskellige indlæg er 100% identiske.Skrevet 13 years siden # -
Ja, tak for hjælpen i dag - denne her skal der soves på
Problemet er løst
http://pro.weavertheme.com/forum/#/discussion/comment/17497
Jeg har dog byttet om på EVEN og ODD (i forhold til, hvad der står i ovennævnte tråd) hvilket betyder at den sidste post står i VENSTRE kolonne hvis antallet af poster er ulige.
Så den kode jeg bruger ser sådan ud:
.category #content article.post-even {width:48%;float:right;clear:right;}
.category #content article.post-odd {width:48%;float:left;clear:left;}
.weaver-mobile .category #content article.post-odd {width:48%;float:left;clear:left;}Koden indslættes her (Weaver II tema)
Advanced Options > Head Section > custom CSS rules:Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved