Hej,
Er der nogen der kan anbefale en dygtig udvikler til, at lave et simpelt wordpress tema helt fra bunden efter mockups som jeg designer i Photoshop. Jeg er igang med at udvikle et e-kursus i Wordpress og har derfor brug for, at få udarbejdet et skræddersyet generisk tema til formålet.
Bedste hilsner
Lene Maria
Er der nogen der kan anbefale en udvikler til at lave et wordpress tema?
(15 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 10 years siden #
-
Har du "tjekket" denne side: http://wp-danmark.dk/bureauer/ ??
Skrevet 10 years siden # -
Jeg skal lige høre om jeg forstår dit spørgsmål korrekt; Du er ved at udvikle et kursus i WordPress og har brug for hjælp til at udvikle et WordPress tema?
Hvad er det dit kursus kommer til at indholde, hvis du skal have hjælp til at udvikle et tema?
Burde du ikke selv kunne udvikle et tema, hvis du skal give et kursus i selv samme CMS?Eller har jeg misforstået det hele?
Jeg kan godt forstå du er forvirret. Jeg prøver lige igen.
Jeg er ved at udarbejde et e-kursus der omhandler hvordan man laver sin egen hjemmeside eller blog i Wordpress. Ideen er at gå igennem alle trin i processen - lige fra at bestille domænenavn, vælge udbyder, installere Wordpress, installere et tema (her mit eget der er udviklet specielt til formålet) og så tilføje grafik og indhold (som jeg også producerer) Sådan at alle deltagere har det samme udgangspunkt og sådan at alle forhåbenlig sidder med den samme hjemmeside til sidst.
Men ideen er jo så, at deltagerne har været igennem alle trin i processen og så kan skifte indholdet ud med deres eget. Det vil sige at der kommer en masse forskellige hjemmesider eller blogs der alle har forskelligt udtryk, men som er baseret på det samme tema (mit tema). Akkurart som alle mulige andre hjemmesider/blogs der benytter sig af et tema som de har downloadet gratis eller købt.
Giver det mere mening?
Akkurart som alle mulige andre hjemmesider/blogs der benytter sig af et tema som de har downloadet gratis eller købt.
Hvorfor så ikke bare bruge et af de nuværende tre "standardthemaer", der følger med WP ??Skrevet 10 years siden # -
Fordi jeg gerne vil have/designe mit eget :) Jeg kan ikke finde et tema der passer lige til det jeg har i tankerne.
Du må undskylde, men det virker som en eller anden form for "fangeri".
Det forstår jeg ikke hvad du mener med?
Hvis et e-kursus i WP skal omkring de mange muligheder, der i virkeligheden er i pakken, så bør det være centreret om pakkens standardindhold.
Det kommer det da også til - vi kommer omkring installering af tema, plugins, brug af widgets, oprettelse af sider og posts, kommentarer, SEO, tracking kode til statestik, integration af mailchip og utrollig meget mere + at deltagerne får et gratis tema som de jo selvfølgelig er mere end velkommne til at bytte ud med et andet.
Fint nok - stadig ikke enig, men lad nu det være.
Et simpelt spørgsmål - hvem sørger for at themaet opdateres til kommende versioner af WP? Det kunne jo tænkes at kursisterne bliver så glade for themaet, at de ønsker at fortsætte med det.Skrevet 10 years siden # -
Det må jeg jo finde en dygtig udvikler til at tage sig af.
Forum er beregnet på hjælp til selvhjælp, så tror du skal kontakte en af dem her
http://wp-danmark.dk/bureauer eller håbe på at blive kontaktet af en herinde fra ;-)Mvh JohnSkrevet 10 years siden # -
Mange tak for link i øvrigt - jeg vil prøve at kontakte nogle af dem der står på listen :)
Jeg er rørende enig med Henning. Brug standardtemaet. Som navnet antyder er det et *standard* tema. Kan alt hvad du skal bruge og vil *altid* virke optimalt med WordPress.
Men WordPress-udviklerne fra Automattic har da også lavet denne perle:
Et super, strømlinet, grundtema til WordPress.
Skrevet 10 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.