Jeg er ved at blive sindssyg over at jeg ikke kan finde, hvor fejlen er og hvorfor den viser engelsk dato http://www.findbiblioteket.dk/blog/ - vers. 2.7.1.
config.php
define ('WPLANG', 'da_DK');
//define ('WPLANG', '');
Jeg er ved at blive sindssyg over at jeg ikke kan finde, hvor fejlen er og hvorfor den viser engelsk dato http://www.findbiblioteket.dk/blog/ - vers. 2.7.1.
config.php
//define ('WPLANG', '');
Skal det ikke bare laves om i din template?
Jamen jeg bruger jo default og har kun ændret lidt i css-filen. Mener at den har vist danske datoer før, men tester for tiden lidt med forskellige Templates og veksler imellem dem, men det skulle da ikke kunne indvirke på dette. :-(
På mit standartema ser det fint ud, men det da være, jeg har justeret i de Generelle indstillinger i wp-admin.
Jeg har aldrig helt forstået, hvad den indstlling styrer.
Jeg troede at disse filer for f.eks. default template oversættelse automatisk blev opdateret, men det gør de måske ikke?
Når jeg ser i filen som er online nu fra default, languages mappen for da_DK.po, står der følgende i toppen
"POT-Creation-Date: 2008-03-26 13:02+0200\n"
"PO-Revision-Date: 2008-05-14 16:45+0100\n"
Og downloader jeg så den sidste wordpress 2.7 DANSK og ser i samme da_DK.po, står der følgende i toppen
"POT-Creation-Date: 2008-12-11 09:48+0200\n"
"PO-Revision-Date: 2008-12-11 16:22+0100\n"
og der er også flere forskelle på disse filer, men jeg kan dog ikke se at nogle af datoerne er forskellige.
Er der nogen som kan forklare, hvordan alt dette hænger sammen?
Jeg mente nok at jeg havde set den korrekte danske dato, MEN der er altså på kommentarer som her http://www.findbiblioteket.dk/blog/find-biblioteket/comment-page-1/#comment-5
Det er altså på indlæggene at datoen er engelsk. Det kan være den ikke er med i oversættelserne?
Det er ikke kun datoen, men også de andre tema-ting, der nu er på engelsk. På http://da.wordpress.org/ ligger tekst-strengene til den originale Kubrick-tema. denne da_DK.mo til temaet skal ligge i wp-content/themes/default. Du skal altså være opmærksom på, at temaet bruger en da_DK.mo-fil som skal ligge i temaets egen mappe. Den skal ikke ligge i languages-mappen (så vidt jeg kan se).
Hvis den ikke gør det, så download den og læg den der. Så skulle du gerne få dit tema på dansk igen.
Hvorfor du har danske datoer i kommentarfeltet, ved jeg ikke. Det kan måske også påvirkes af plugins?
PO-filen for et tema indeholder strenge som "F jS, Y", som er oversat til f.eks. "j. F Y". Man koder sådan, at disse strenge kan anvendes til at lave php-formattering med.
Måske tager jeg helt fejl - og jeg kan ikke se din installation - men er det her til nogen hjælp, så fint. Ellers er der måske nogle andre, der vil give deres besyv med?
Nu tog jeg for givet, at Tine brugte den danske gettext'ede udgave af Kubrick.
Hvis du ikke gør det, så har du forklaringen på de manglende danske datoer. Kernekoden i WordPress og temafilerne er adskilte størrelser, men det snyder for enkelte dele af kernekoden sniger sig ind nogen steder alligevel i de dele, der er så fundamentale, at de er i alle temaer. Eller noget i den stil.
I hvert fald er den Kubrick, der følger med den engelske udgave af WordPress, ikke gettext'ed, så her hjælper en dansk sprogfil ikke. Du skal bruge Kubrick fra den danske installationspakke.
Gettext'ed vil sige at der er _e og __ i de forskellige tags og de står på engelsk. F.eks.:
<?php the_content(__('Read the rest of this entry »', 'kubrick')); ?>
Mange tak til jer begge for svarene. Endelig lykkedes det at få danske datoer i default template. Aner ikke hvad der kan være sket, men det er altså noget man skal være opmærksom på, hvis man downloader og bruger den engelske udgave, så er det åbenbart IKKE nok bare at ændre på
config.php
//define ('WPLANG', '');
da disse ikke har noget med default template at gøre. Det er godt nok noget forvirrende alt dette her med at skifte mellem sprog. :-(
Jeg startede med at have den danske vers. 2.5.1 og første gang den blev opdateret til 2.7 fik jeg hjælp af en veninde, som gemte MIN default mappe på computeren (fordi jeg heri havde lavet nogle ændringer i CSS-filen) samt også wp-config.php for en sikkerheds skyld. Vi fjernede IKKE noget fra min online version, men uploadede hele 2.7 og bagefter min default mappe, og umiddelbart så det da ud til at fungere, men ved ikke om dette er gjort ukorrekt? Senere har jeg så brugt automatic update til 2.7.1. Kan det være her det er gået galt?
Indimellem skifter jeg mellem dansk og engelsk i config.php, fordi jeg nogen gange har kontakt med engelsktalende folk, men dette skulle jo ikke kunne ændre noget, vel?
Så vidt jeg har forstået, så er de danske WP-udgaver også i stand til at tale engelsk. Man skal bare fjerne da_DK-værdien. Jeg har set, men ikke testet, at der er et plugin, som gør, at brugerne selv kan vælge, hvilket sprog de vil se WP på (forudsat, at der er de nødvendige sprogfiler). Det kunne måske være en mulighed for dig?
Jeg bruger automatisk opdate af 2.7.1, men den har ikke rørt ved mit tema. Jeg kan næsten ikke tro, at den automatiske opdatering vil overskrive ens tema. Mon ikke en af de andre kan svare på det?
Den danske sprogpakke er lavet sådan, at den som standard er på dansk, men at man (som Adamsen nævner) kan lave den om til engelsk ved at fjerne da_DK
i wp-config.php
.
I øvrigt: Hvis man modificerer sit standardtema, bør man til enhver tid lægge det i en anden mappe end "default". Der kommer løbende ændringer til standardtemaet også, så hold den mappe hellig :)
Du skal være logget ind for at skrive.