Jeg har brugt standard temaet TwentyTen som udgangspunkt da jeg satte op mit nyeste WP-projekt. Problemet er nu, hvis jeg ikke giver mit tema et andet navn vil det blive overskrevet næste gang WP opdaterer.
og denne gang har jeg lavet rigtig mange ændringer:
1) css.php - ændret farver og tekst-størrelser på enkelte elementer i temaet,
2) header.php - fjernet header-billede,
3) functions.php - tilføjet funktioner som fjerner andre funktioner i woocommerce child-theme,
4) functions.php - ændret en funktion så min side siger "velkommen" i stedet for "forside",
5) oversat manglende sætninger og tilpasset tema oversættelse til mit vokabularium, samt
6) oprettet nye side-templates.
Når man laver ændringer/tilpasninger af et tema kan det åbenbart være smart at lave et barn Child Themes således at kun ændringerne til temaet gemmes i barnet.
Måske jeg skulle ha læst om dette inden jeg begyndte at ændre på temaet, så havde det været lettere at lave barnet.
Men måske kan jeg ikke bruge fidusen alligevel på grund af dette:
the functions.php of a child theme does not override its counterpart from the parent. Instead, it is loaded in addition to the parent’s functions.php. (Specifically, it is loaded right before the parent’s file.)
Fordi jeg har ikke kun føjet til functions.php men også ændret -
http://wp-danmark.dk/forum/topic/home-forside-velkommen-hvad-skal-barnet-hedde#post-39764 - og fordi en af mine plugins også operere med child-themes kan jeg så ikke bruge denne ide alligevel.
Så, hvordan giver jeg nu nemmest et eksisterende tema nyt navn?
Først hentede jeg den aktuelle tema-mappe "twentyten" til min pc.
Et af mine vigtigste værktøjer er notepad++ her indlæste jeg alle temafilerne og foretog en søg efter "twentyten" og erstat med "mit-eget-tema-navn" i alle åbne filer. Derefter det samme med "Twenty Ten" og "Twenty_Ten".
Og endelig har jeg omdøbt tema-mappen og uploadet mit nye tema til min hjemmeside.
og det virker.
not a support question