Ultimate Tag Warrior er et dejligt plugin. Og jeg skulle da heller beskrive det ret meget, før min bibliotekarkone var helt oppe og danse på spisebordet.
Så hun har fået UTW installeret med Tag Cloud og hele svineriet:
For er der noget bibliotekarer elsker, så er det emneord. Derudover siger hun, at bibliotekerne taler meget om at bruge tag clouds, f.eks. på bibliotek.dk og det er jo lidt cool. Jeg troede faktisk, det var en WordPress specialitet, idet jeg ikke har set andre steder end på WordPress websteder og i bbPress, men Wikipedia siger, at det startede på Flickr. Under alle omstændigheder er det en blæret ting og jeg vil da mene, at der er lidt gadekredit at hente på at bruge tags konsekvent og samle dem i en cloud. Hvilket WP afficionados, da også gør.
Her tænker jeg også på de indlæg, der har været om kravspecs eller muligheder ved at flytte over i WordPress. Her er en Tag Cloud, da en spændende mulighed. Men det kræver selvfølgelig at webstedet er levende med mange indlæg. Til et statisk visitkortwebsted vil Tags falde til jorden med et brag idet den vil være lige så statisk som webstedet i øvrigt.
I øvrigt er Tag Cloud næsten umuligt at oversætte. Bibliotekarerne har tænkt over det, men bryder sig ikke om betegnelse emnesky, for det lyder ikke rart at være emnesky.